dinsdag 31 januari 2012

Hither Green Throw

Ik heb de laatste tijd weinig om over te bloggen omdat er niet veel uit mijn handen komt. Maar ik ben nog steeds aan het haken, meestal 's avonds voor de televisie, zo haak je toch ongemerkt wat vierkantjes/kilometers weg ;-)

Op mijn "oude" blog liet ik al iets zien over de Hither Green Throw (inloggen), een leuke gehaakte deken bestaande uit vierkante blokken:


Ik gebruik hiervoor Drops Cotton Light:


Ik heb al aardig wat vierkantjes gehaakt en ben al begonnen om ze aan elkaar te naaien:


In totaal maak ik 5 rijen van 6 blokken, daarna haak ik met het beige garen nog een rand van een paar toeren. Het is vandaag toch koud, dus ik ga lekker weer wat vierkantjes haken!

4 opmerkingen:

Miny zei

Leuk zijn de blokken, mooie kleuren gebruik je!

Groeten Miny

Geke zei

Het wordt prachtig, echt heel mooie kleuren inderdaad.
Ik wil je graag ook nog even vertellen dat ik dankzij jouw tutorial een plaid gehaakt heb. Als je 'm wil zien: http://gekecreatief.blogspot.com/
groetjes en bedankt voor die superduidelijke uitleg,
Geke

Tessa zei

Het is zeker prachtig, ik had dit eerst gevonden op je 'oude' site en daar geprobeerd een comment te maken.
Ik wilde vragen, op de site van Garnstudio schrijven ze ook dat het garen als je gaat haken wel splijt. Heb je hier last van? Want het ziet er uit als heel fijn garen op je foto, en helemaal niet 'onhandelbaar' ofzo.

Bedankt,

De Quiltkat zei

@Tessa: Bedankt voor je berichtje! Ik vond het garen wel iets splijten, maar niet zoveel dat het lastig haken was, dus ik ben wel tevreden over het garen.