dinsdag 12 januari 2016

CAL 2016 Mix 'n Match


Het is niet "Heel Holland Bakt" maar "Heel Holland Haakt" lijkt het wel, het internet gonst van alle CAL's die in januari van start zijn gegaan!

Ik ga meehaken met de Mix 'n Match van Knutsels van Jolanda, dit is het garen wat ik ga gebruiken:

 

Het is Royal van Zeeman en ik haak met haaknaald 5,5 (omdat ik nogal strak haak). Ik heb gemerkt dat sommige kleuren veel dikker en stugger zijn dan de andere, vooral de lichtgrijze en lichtzeegroene kleur (op de foto onderste rij, uiterst links en rechts) zijn zeer dik en stug, dan is zelfs haaknaald 5,5 eigenlijk nog te dun om het haakwerk een beetje soepel te krijgen. Maar ja, er zit dan ook een prijsverschil tussen dit garen en bijvoorbeeld het garen van Stylecraft !

Maar niet getreurd (en vooral niet gezeurd!), ik zat vrijdag startklaar om het 1e deel te gaan haken:



Ik heb 175 stokjes opgezet, de deken wordt nu ongeveer 147 centimeter breed. Wel een voordeel van zo'n dikke haaknaald: het schiet lekker op!

4 opmerkingen:

Guusje, zei

Het ziet er erg mooi uit.

Corine zei

Ik twijfel nog om mee te doen(tijdgebrek)! Maar het ziet er wel mooi uit!
Succes verder!

Anoniem zei

Beste lezer, de groene kleur op de foto, die heb ik nodig om "kikker" voor mijn kleindochter af te maken.......de kleur is van Zeeman Royal uit 2016. Ik heb er een, twee drie nieuwe bollen, ook Royal voor over! Opsturen voor mijn rekening......
Zou je mij willen mailen of je de kleur nog hebt.....?
Rosita.gebhard@hotmail.com
Of FB Rosita gebhRd Amsterdam
Zo ontzettend bedankt!

Groet Rosita

Anoniem zei

Rosita Gebhard is de juiste spelling.....